תוכנית נביעה
נביעה - יוצרים דרך חזרה
עבור רבים מהמתמודדים עם פוסט־טראומה על רקע שירותם הצבאי, האתגר אינו מסתכם רק בזכרונות או ברגעי קושי. לעיתים הוא מחלחל אל שגרת החיים, אל תחושת המסוגלות – וגם אל היכולת להמשיך ליצור, לחלום ולהתפתח מקצועית.
עבור אמנים ומעצבים, היצירה היא הרבה יותר ממקצוע. היא שפה, זהות, דרך לבטא את מה שקשה לומר במילים. כאשר היכולת הזו נפגעת, נפגע גם החיבור לעצמם ולעולם.
מתוך ההבנה הזו נולדה תוכנית נביעה, תוכנית ייחודית לאמנים ומעצבים המתמודדים עם פוסט־טראומה, הפועלת בשיתוף אגף השיקום של משרד הביטחון ומתקיימת בטרמינל עיצוב בת־ים.
במשך שבעה חודשים נפגשים המשתתפים אחת לשבוע לתהליך המשלב יצירה, למידה, התפתחות מקצועית ותמיכה קבוצתית. לצד סדנאות מעשיות, הרצאות של יוצרים מובילים, כלים עסקיים ותכנים מעולמות האמנות והעיצוב, נבנה מרחב בטוח המאפשר שייכות, חיבור אנושי וצמיחה אישית. מרחב שבו אפשר להניח לרגע את המאבק היומיומי, לפגוש אנשים שמבינים, ולגלות מחדש את הכוחות שכבר נמצאים בפנים.
מאז הקמתה לפני שלוש שנים פעלה התוכנית בשלושה מחזורים, ונגעה בעשרות משתתפים מכל רחבי הארץ. עבור רבים מהם היא הייתה הרבה מעבר לתוכנית מקצועית, היא הייתה נקודת מפנה. מקום שאפשר להם לחזור לסטודיו, לשוב ליצור באופן עקבי, להציג עבודות, לפתח מיזמים, לבנות מחדש ביטחון מקצועי ואישי, ובעיקר להאמין מחדש ביכולת שלהם להתקדם.
בימים שבהם מדינת ישראל מתמודדת עם מספר הולך וגדל של נפגעי פוסט־טראומה, הצורך במסגרות המשלבות שיקום, קהילה ומשמעות הופך חיוני מתמיד. נביעה מציעה בדיוק את זה: לא רק תמיכה, אלא הזדמנות אמיתית לצמיחה. לא רק התמודדות עם העבר, אלא בניית עתיד.
נשמח מאוד אם תקראו עוד על התוכנית בכתבה שהתפרסמה במקור ראשון >>>
